Jonas Hellberg

Jonas Hellberg

måndag 19 september 2011

Märkligt agerande av moderaterna

Ibland undrar jag var ärligheten i politiken har tagit vägen? I lördags förfasades moderaterna i Kalmar över en lokal vid Falkenbergsskolan. "Jag skulle inte sätta mina barn där", säger m-ledamoten av barn- och ungdomsnämnden. Partiet kräver nu en lösning. Visst, lokalerna är inget vidare. Jag har själv varit där (långt innan moderaterna satte sin fot i verkligheten) och tycker själv att lokalerna måste ersättas. Sakläget är också att lokalerna inte ska användas mer än till längst 2013-2014, enligt förvaltningen. Hade moderaterna ringt mig eller lyft luren till förvaltningen hade samma svar givits. Märkligt är också att moderaterna inte tagit upp den här frågan i nämnden eller i budgetsammanhang. Frågan är ingen nyhet, utan välkänd för alla partier. Jag tror inte att moderaterna var ute efter att få ett svar, utan att de spelade förvånade för att få en anledning till att springa till tidningen. Det är märkligt agerat av det största oppositionspartiet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar