Jonas Hellberg

Jonas Hellberg

torsdag 29 mars 2012

Besök på Rinkabyholms förskola

Idag har jag tillbringat två timmar med barnen och pedagogerna vid Rinkabyholms nya förskola. Jag upplever verksamheten som välplanerad och strukturerad. Förskollärarna delar upp avdelningen på ett utmärkt sätt i mindre grupper under dagen. Barnen var intresserade, trygga och glada. Den kritik som en del har riktat mot Torget - det stora rum som är hjärtat i verksamheten - är obefogad. Lunchen, enda tillfället då alla barn är på samma plats, gick strålande. Barnen hade bestämda bord och ljudnivån var helt okey. Även smårummen användes som matplats. Jag hoppas att föräldrar som är oroade eller har frågor om verksamheten tar chansen att följa med sitt barn några timmar. Jag är övertygade att de liksom jag kommer vara nöjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar