Jonas Hellberg

Jonas Hellberg

torsdag 7 april 2011

Många bra besök

Igår var jag på verksamhetsbesök på Rinkabyholmsskolan och Västra Funkaboskolan. Rektorerna gav bra redogörelser för utvecklingen på sina skolor. I Rinkabyholm byggs en ny förskola som planeras stå klar efter sommaren. Behoven att därtill bygga fyra nya klassrum är stora. Inom några år beräknas skolan ha över 50 ytterligare elever. Beslut behöver fattas om investeringen och förhoppningen är att de nya lokalerna kan stå klara 2012 på hösten. På Västra Funkabo arbetar man mycket efter sin hälsoprofil och strävar bland annat efter att höja studieresultaten i engelska.

Idag har jag träffat SKTFs ordförande. Hon uppmärksammade mig på hur viktig administrationen är för en kommun och förvaltning. Jag håller med helt och hållet. Jag är trött på alla som populistiskt säger att man alltid kan skära bort några ytterligare tjänstemän. SKTFs medlemmar är väldigt viktiga för att den kommunala servicen ska fungera.

På eftermiddagen ska jag bege mig till Vasaskolan för att samtala med lärare. Det ser jag fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar