Jonas Hellberg

Jonas Hellberg

måndag 22 augusti 2011

Skolstart med pirr i magen

Idag startar Kalmars skolor. Förväntansfulla sjuåringar träffar sina lärare för första gången. Själv var jag på min dotters upprop på Vasaskolan. Barnen satt i ring och fick berätta sitt namn, hemadress och födelsedag. Sedan var det sång, saga om Alfons och dags att måla en teckning om sommarlovet. 

Det var fint att få vara med på skolstarten. Jag påmindes om min egna första skoldag på Brynjanskolan i Huddinge. Det pirrade i magen och det var spännande att öppna bänklocket! Nya pennor, grönt sudd  och linjerade gröna skrivböcker. Och första rasten och nya kompisar. Fantastiskt! Jag hoppas att barnens första skoldag 2011 blir till ett lika positivt minne som mitt från 
1986. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar