Jonas Hellberg

Jonas Hellberg

måndag 22 november 2010

Ridån går upp för en ny politisk blogg!

Idag äntrar jag bloggscenen privat för första gången. Här ska jag så ofta som möjligt tycka till och kommentera stort som smått. Lokala frågor varvas med nationella. Privata vardagsbetraktelser blandas med ett och annat tips om kultur och litteratur.

Premiärer är alltid nervöst. Det vet jag framför allt från mina erfarenheter från amatörteaterverksamhet om somarna på norra Öland. För vad ska folk tycka? Och vem är egentligen intresserad av vad jag tycker?

Premiärnerverna till trots. Jag ska göra ett försök att så intressant som möjligt skriva om det som far igenom mitt huvud på vägen för att hämta barnen eller som gör mig förbannad/glad när jag läser lokaltidningarna på morgonen.

Ridån går upp för en ny politisk blogg i Kalmar!

Ps: Nu sitter jag snart på möte med landstingsgruppen. Vi ska diskutera fram en gemensam hållning till alliansens yrkanden på landstingsplanen som behandlas på fullmäktige de kommande dagarna.

2 kommentarer:

  1. Välkommen! Kul och nu kör vi så det ryker.

    SvaraRadera
  2. Och här har du ännu en läsare... Lycka till!

    SvaraRadera