Jonas Hellberg

Jonas Hellberg

torsdag 19 maj 2011

Östra Funkaboskolan gav en positiv bild

På förmiddagen hade jag verksamhetsbesök på Östra Funkaboskolan. Först samtalade jag med rektor Kerstin Espelund och biträdande rektor Mattias Boman. De berättade engagerat om sin skolan som jag upplever som målfokuserad och trivsam. Kerstin berättade bland annat om att skolan har startat läxhjälpsläsning två dagar i veckan, något som jag tycker borde finnas på alla skolor. Sedan tog några elever från elevrådet hand om mig. Vi hade ett samtal om vad som präglar en god lärare och aktuella frågor som elevrådet driver. Eleverna gav ett erfaret och moget intryck. Det är så kul att möta engagerade elever som bryr sig om andra elever och skolans allmänna utveckling! Eleverna guidade sedan runt mig till en mattelektion, svenskalektion samt till musiksalen. I musiksalen fick jag en kort och mycket medryckande beskrivning av läraren Stefan Sandberg om hur undervisningen går till. Eleverna från elevrådet satte sig vid trummorna, pianot och greppade en bas. Sedan spelade de ett stycke, vilket imponerade på mig! Besöket avslutades med lunch - kycklingsallad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar