Jonas Hellberg

Jonas Hellberg

fredag 20 maj 2011

Rinkabyholmsskolan i topp!

Aftonbladet har låtit ta fram en skollista som ska ranka Sveriges bästa skolor. Som enda skola i Kalmar kommun och i Kalmar län återfinns Rinkabyholmsskolan. 4 763 grundskolor är bedömda genom 50 000 unika betyg. Rinkabyholmsskolan var igår rankad till Sveriges fjärde bästa skola. Jag har talat med rektor Annelie Olsson på förmiddagen och gratulerat henne.

Jag är fantastiskt glad att en av Kalmar kommuns skolor ligger i toppen. Det är ett gott betyg till rektorn och lärarna i Rinkabyholm. Bedömningen bygger både på läsarnas betyg och på officiell statistik. Jag hoppas att fler skolor kvalar in sig på listan över Sveriges bästa skolor. Jag tror på öppna jämförelser som drivkraft för förbättringar. Därför välkomnar jag alla former av undersökningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar