Jonas Hellberg

Jonas Hellberg

onsdag 23 mars 2011

Lek och sagoläsning med barnen!

Idag har jag varit på Djurängens förskola. Besöket började med en ordentlig genomgång av rektorn Inger Börjesson och sedan besök hos de yngsta barnen. Först var det utelek (otroligt fin gård med stora grönytor!) och därefter korv och potatismos till lunch. Medan personalen "nattade" de minsta läste jag sagor för tre lite större killar. En fin stund ihop! På eftermiddagen var jag med fyråringarna som var ute i det vackra vårvädret. Det är en härlig känsla att se ungarna cykla, gunga och leka!

Mitt intryck av Djurängens förskola är positivt. De medarbetare jag pratade med vittnade om trivsel och stort engagemang för barnen. För närvarande fokuserar medarbetarna på Skola 2011 och förändringarna i läroplanen för förskolan. Framöver kommer sannolikt en utbyggnad av förskolan bli nödvändig då byggnationen längs E22:an kommer igång. För närvarande är det dock ingen kö. Till hösten står åtta barn i tur att inskolas, något verksamheten bedömer kunna klaras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar