Jonas Hellberg

Jonas Hellberg

tisdag 15 mars 2011

Möte med engagerade nya medlemmar

En rätt så hektisk dag. På förmiddagen förberedde jag mig inför torsdagens möte med kommunens förskolepersonal. Det är då studiedag och jag har fått möjligheten att prata om de politiska ambitionerna för den kommande tiden. Jag ser fram emot att träffa alla fantastiska förskollärare. 

Sedan var jag på Åbyskolan en timme för att träffa skolledningen. Vi hade ett bra samtal om bland annat den nya skollagen, om elever i behov av särskilt stöd och behovet av fler förskoleavdelningar i Läckeby. Minst två nya behöver tillskapas inom kort. En utmaning med tanke på att det saknas medel avsatta.

På kvällen träffade jag nya medlemmar i Kalmar på Måsen i hamnen. Ett jättebra gäng kvinnor som är på väg in i Kalmarpolitiken. De hade olika bakgrund och erfarenheter. En givande kväll som visar att socialdemokratin i kommunen har ett bra tillskott på nya engagerade! Kul! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar