Jonas Hellberg

Jonas Hellberg

söndag 27 mars 2011

Tydlig politisk agenda

En sammanfattning av kongressen: Valet av Håkan ger Reinfeldt en motståndare att räkna med. Håkans tal gav partiet den energi och omstart som  vi behövde. Dessutom satte han fyra utmärkta frågor som ska utgöra dagordningen för politiken:

Avskaffa Barnfattigdomen
Se över pensionssystemet 
Genomlysning av avregleringarna 
Översyn av skattesystemet 

Håkans fokus på barnens villkor känns väldigt bra. Kan vi inte ta hand om de minsta så är vi ett fattigt land, sa han. Det är bara att instämma!

Valet av Carin som partisekreterare känns också rätt. Hennes tal var konkret och innehållsrikt. Äntligen en som med kraft vill använda och utveckla partiet till förändring. Hennes tre ledord - omtanke, engagemang och självförtroende - beskriver partiets behov på ett utmärkt sätt. 

Det blev en oförglömlig kongress. Det sista jag gjorde var att ge Mona en ordentlig kram. Jag berättade hur mycket jag har uppskattat henne och hur många med mig kommer sakna henne. Hon svarade med glimten i ögat: jag försvinner inte från jordens yta! Och snart blir jag mormor! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar