Jonas Hellberg

Jonas Hellberg

måndag 17 januari 2011

Rivstart!

Nu börjar mitt uppdrag som ny ordförande i barn- och ungdomsnämnden att finna sina former. I morgon och på onsdag träffas nämndens ledamöter för första gången. Vi ska tillsammans med tjänstemännen ha utbildning om förvaltningens och nämndens uppdrag olika verksamheter. Jag ser fram emot att träffa alla nya ledamöter för första gången. Ungefär hälften av nämnden har bytts ut efter årsskiftet.

På torsdag träffar jag lärarnas riksförbund som har styrelsemöte. Några veckor senare är ett möte med lärarförbundet inplanerat. För mig är kontakten med medarbetarnas fackliga representanter oehört viktig. Innan veckan är slut ska jag också hinna med att träffa alla medarbetare på förvaltningskontoret. Jag tänker sitta ned med var och en en liten stund för att skapa mig en översyn och lära känna dem närmare.

För att verkligen lära känna verksamheten krävs det givetvis också studiebesök ute bland barnen/eleverna. Under tre dagar de kommande veckorna ska jag besöka tre olika verksamheter. Jag ska besöka elever på Barkestorpsskolan och Rocknebyskolan. Därefter blir det besök hos barnen på Djurängens förskola. Och det blir inga traditionella studiebesök utan mer i form av praktik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar