Jonas Hellberg

Jonas Hellberg

fredag 14 januari 2011

Tre fokusfrågor om jag blir vald som kongressombud

I veckan blev jag nominerad av min s-förening som ombud till partiets extra kongress i mars. Jag är glad över att medlemmarna i föreningen vill att jag ska bli deras ombud. Förutom att välja ny partiledning vill jag  fokusera på tre områden där jag tycker att partiet behöver bli tydligare.

För det första måste socialdemokratin bli bättre på att synliggöra sin framtidsvision om ett Sverige som verkligen präglas av rättvisa uppväxtvillkor för barn och unga. Vi måste vara ordentligt samhällskritiska till de senaste årens mycket ojämlika samhällsutveckling. För det andra måste socialdemokratin återfå förtroendet som den främsta politiska kraften för att underlätta vardagslivet för alla vanliga barnfamiljer som stressar mellan hämtningar på förskolan och jobbet. För det tredje måste vi framhålla betydelsen av att skapa en skola i världsklass, både för individen och för samhället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar