Jonas Hellberg

Jonas Hellberg

onsdag 26 januari 2011

Till skolbänken!

Under tre dagar ska jag praktisera i några av Kalmars skolor. Tidgare har jag gjort studiebesök och träffat rektorer och medarbetare. Men att vara med i klassrummet och verkligen finnas med i elevernas vardag har jag inte gjort i rollen som nämndspolitiker förut. Tanken är att komma bort från de traditionella studiebesöken och istället finnas med i den dagliga verksamheten och komma eleverna lite närmare.

I morgon startar jag på Barkestorpsskolan och ska besöka årskurs 6-9. Klockan 08.00 tar rektorn emot mig för att ge mig ett schema över dagen. Lite längre fram ska jag besöka Rocknebyskolan och en årskurs 3 och några dagar efter träffa barn på Djurängens förskola. Jag ser fram emot att sättas i skolbänken igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar