Jonas Hellberg

Jonas Hellberg

måndag 28 februari 2011

Olof Palme var före sin tid

Som ett sätt att uppmärksamma Olof Palme har jag idag en debattartikel i Barometern om hans betydelse för utbildningspolitiken:

"Den 1 mars 1986 minns jag tydligt trots att jag inte var särskilt gammal. Jag vaknade på lördagsmorgonen och gick ut i vardagsrummet för att se TV-programmet "Gomorron Sverige". I soffan satt mamma och pappa bedrövade och skärrade. Nyheten att statsminister Olof Palme hade mördats sent på fredagskvällen hade nått min familj och resten av det svenska folket.
Det är idag 25 år sedan. Årsdagen av mordet får mig alltid att vilja påminna om Olof Palmes politiska gärning och idéer. Olof Palme ansågs ofta vara före sin tid. Det gäller inte minst utbildningspolitiken."

Läs hela artikeln genom att klicka här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar