Jonas Hellberg

Jonas Hellberg

måndag 7 februari 2011

Trevligt i Rockneby!

Idag har jag haft verksamhetspraktik på Rocknebyskolan. Jag har framför allt träffat barn från F-3, men också varit inne på lektioner hos 5:orna och 6:orna. Mitt intryck från praktiken är mycket positiv. Överlag är barnen intresserade och trevliga. Jag gillar att ha tid för att samtala med barnen i deras klassrumsmiljö om tex hur det går med läsningen, hur de trivs i skolan och vad de vill se annorlunda med skolan.

En klass hade förberett ett helt frågebatteri till mig. Allt ifrån ordningsregler, jämställdhet och löner diskuterades. Jätteroligt! Eleverna hade åsikter om det mesta. Jag har också haft samtal med flera lärare om deras arbete och hur de ser på framtiden. Sammantanget ger mina besök en god bild över situationen i Kalmars skolor. Mycket fungerar utmärkt, men på sina ställen finns utmaningar som måste tas tag i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar